Logopeda
W naszej klinice dzieci konsultuje i prowadzi zajęcia mgr Patrycja Maziejuk. Zapewniamy krótkie terminy oczekiwania, pomoc doświadczonej specjalistki oraz miłą, serdeczną atmosferę – zapraszamy!
Terapia logopedyczna
Terapia logopedyczna polega przede wszystkim na podejmowaniu odpowiednich działań, które mają na celu rozwiązanie problemów komunikacyjnych, w których skład wchodzą wady wymowy i inne zaburzenia mowy.
do logopedy?
- kiedy dziecko nie reaguje na dźwięki
- kiedy dziecko po pierwszym roku życia nie nawiązuje kontaktu werbalnego
- kiedy dwulatek mówi mało lub niewyraźnie
- gdy Twoje dziecko ma otwartą buzię, ślini się
- kiedy masz problemy z karmieniem, ssaniem, jedzeniem z łyżeczki oraz wprowadzaniem nowych pokarmów
- kiedy dziecko zamienia lub zniekształca dźwięki mowy
W trakcie terapii wad wymowy dziecko uczy się prawidłowej realizacji głosek, których nie potrafi wymówić lub czyni to w nieprawidłowy sposób .
Terapia zaburzeń mowy prowadzona jest u dzieci, u których mowa z różnych przyczyn nie rozwija się prawidłowo.
Co wchodzi w skład terapii logopedycznej?
- Diagnostyka rozwoju mowy
- Wspomaganie opóźnionego rozwoju mowy
- Ćwiczenia słuchu fonemowego
- Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny
- Terapia nieprawidłowej realizacji głosek;
- Zajęcia stymulujące naukę czytania i pisania
- Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z grupy ryzyka dysleksji
- Terapia dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu
w Vilamed na Wilanowie
Terapia pedagogiczna
to indywidualnie dopasowywane metody do pracy z dziećmi mającymi trudności edukacyjne na poziomie przedszkolnym i szkoły podstawowej jak również trudności rozwojowe utrudniające poznawanie świata. Zaburzenia rozwojowe i wychowawcze koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływanie psychologiczne i pedagogiczne…
W terapii pedagogicznej oddziaływania wzbogacone są pracą nad motywacją uczniów, umiejętnością radzenia sobie z własnymi emocjami, wykorzystywaniem różnych metod uczenia się. Zajęcia te mają na celu stymulację rozwoju poznawczego oraz usprawniają funkcje odpowiadające za efektywną naukę.
Zajęcia z terapii pedagogicznej prowadzone są z uwzględnieniem specjalnie dobranych ćwiczeń do indywidualnych potrzeb dziecka.
Dla kogo przeznaczona jest terapia pedagogiczna ?
- dla dyslektyków;
- dla dysortografików;
- dla dysgrafików;
- dla dzieci niesamodzielnych;
- dla dzieci z zaburzeniami spostrzegania wzrokowego;
- dla mniej sprawnych manualnie;
- dla tych, którzy mają problemy z nauką;
- dla dzieci z problemami koncentracji uwagi;
- dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo
Cele zajęć z terapii pedagogicznej to między innymi :
- usprawnianie deficytów percepcyjno – motorycznych;
- rozwijanie samodzielności;
- budowanie wiary we własne siły;
- podniesienie efektywności uczenia się;
- wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu programu nauczania (czytanie, pisanie, zapamiętywanie, kształtowanie wyobraźni przestrzennej i inne …);
- kształtowanie umiejętności;
- usprawnienie zdolności koncentracji
Terapia ręki
jest terapią skupiającą się na obręczy barkowej i kończynach górnych. Celem terapii jest rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych. W zależności od występujących zaburzeń terapia opiera się na wzmacnianiu siły mięśniowej kończyn górnych (niezbędnej do podporu), stymulacji czucia powierzchniowego lub głębokiego (dostarczenie bodźców dotykowych), doskonaleniu zdolności chwytu, doskonaleniu kontroli wzrokowo-ruchowej oraz skoordynowaniu pracy oburącz.
Terapia przeznaczona jest dla dzieci:
- z zaburzeniem napięcia mięśniowego,
- z zaburzeniem precyzji ruchu (trudności w drobnych ruchach),
- z brakiem koordynacji ruchów kończyny górnej,
- z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- z opóźnieniem w zakresie czynności samoobsługowych,
- z zaburzeniami zmysłu dotyku (dziecko nie lubi zabaw np. z plasteliną, nie lubi lekkiego dotyku i nowych ubrań, wkłada przedmioty do ust, wybiera twarde przedmioty).